Re: Två olika apache-servrar till olika domänadresser på samma lan

Jag vill köra olika maskiner för att fördela lasten.

Just nu verkar det som om proxy är den bästa lösningen på mitt problem hittills. Jag kör däremot samma programvara (Apache) på båda servrarna, som någon var inne på.

Som det också nämnts tidigare så vill jag att första servern ska kunna nås på ett domännamn och den andra servern via ett annat. Båda står däremot bakom samma WAN-ip.

Fungerar proxyn även för subdomäner? Dvs. kan jag skicka requests på sub.example.com och www.example2.com till samma server även genom proxyn?

Med Vänlig Hälsning
Philip Lundqvist