Två olika apache-servrar till olika domänadresser på samma lan

Hej allihop!

Jag har lite svårigheter att knäcka en nöt jag klurat på ett bra tag nu.

Scenariot lyder;

Jag har två olika domänadresser; www.example.com och www.example2.com.
Jag har också två olika servrar med apache installerat; 192.168.0.2 och 192.168.0.3.
Jag har WAN-ip; 1.2.3.4

De två domänadresserna är båda pekade mot samma globala ip-adress (1.2.3.4), sedan vill jag att anslutningen ska gå vidare till en av de båda servrarna beroende på vilket domännamn som efterfrågas av webbläsaren. Nu när jag sitter här och skriver, är det kanske så att en av dem ska vara “master” och även ha en nameserver-programvara installared?

Tack på förhand!

Med Vänlig Hälsning
Philip Lundqvist