Re: hjälp.

Men har tyvär inga skivor för windows heller men om man kunde fixa instalationen via nätet eller vad tror ni för vill ha så asså både eller finns det verktyg som återställer partitionen som innan även om skiten chrasear ? har för mig det ----- Original Message ----- From: "Ivar Edebro" <ivar@edebro.se>
To: <debian-user-swedish@lists.debian.org>
Sent: Wednesday, March 30, 2011 10:28 AM
Subject: Re: hjälp.

hej!
Jag har ett problem.
Dumm som jag var råkade jag   radera   partitionen för windows . gickvia
live cd. jag hade turen att inte hade viktiga grejer på den datorn.
När jag installerade vinux igår så försvann mitt windows xp .
och Jag vill gjärna har tillbaka windowset också . det var vinux 3.0 som
jag installerade.
Det var på en laptop  seimens en gammal .
det var xp i den. jag skulle gjärna villja ha antingen windows xp  och
vinux  eller windows 2000 och vinux eller  ha windows i  vinux via qemu
eller nåt liknande.
Den skivan hade inget wubi .exe som vanliga ubuntu har.
för tillfellet där i den datorn har jag ubutnu 9.10 men så fort problemet
blir löst  kommer jag ha vinux där  bara min windows kommer tillbaka .
tack för hjälpen
/Bardia.

Kan du inte bara återskapa partitionen och installera om Windows på den?

//I