Re: Väcka nedsläckt skärm i X via ssh

Den 24 mars 2011 09:54 skrev Ivar Edebro <ivar@edebro.se>:

> Tack, det där funkade bra.

Trevlig.

> Det ger samma effekt oavsett om jag gör det på :0.0 eller :0.1.
> Förmodligen för att grafikkortet inte gör skillnad på utgångarna när det
> går ner i eller upp ur sparläge. Jag vill heller inte stänga av
> energisparläget då det inte finns nån anledning att kortet drar ström då
> jag inte använder det.

Det kan vara för att xset jobbar på arbetsplatsen och inte på
skärmnivå.  Så det borde tom fungera på ":0" och inte bara på ":0.0"
eller ":0.1"

:0 är första arbetsplatsen på din dator
:1 är andra arbetsplatsen på din dator
:0.0 är första skärmen på arbetsplats 0
:0.1 är andra skärmen på arbetsplats 1
etc.

> Jag kör f.ö nVidias proprietära drivrutiner.

Borde inte göra någon skillnad, men man vet ju aldrig. Det finns ju buggar. :-)

> Mvh
> //Ivar

/Jackson