Re: Nu får det räcka. (Was: RE: unattended)

> On Sun, 20 Mar 2011 21:59:21 +0100
> "Martin Leben" <martin@leben.nu> wrote:
>
>> Hej!
>>
>> Med risk att få skit är det några saker jag nu MÅSTE säga. SNÄLLA läs HELA brevet och fundera MINST ett dygn innan någon bestämmer sig för att svara.

Not necessarily bad advice. ;) However, it is considered "flaming"
when you use all caps, keep your use of caps to a minimum if you can.

>> - Det Magnus skrev, som satte igång detta, var klumpigt formulerat, men korrekt i sak. Jag är tydligen inte ensam om att tycka att somliga borde lägga ner några minuter på att hitta information själva istället för att bara slänga iväg ett brev till listan. (Jag nämner inga namn, för jag är inte intresserad av smutskastning.)

If you don't want to answer a mail to the list, you don't have to.
Others like to using mailing lists to get info, even if they may be
able to Google it or find it through another means.

> Vad är det egentligen för regler som gäller på den här listan?
> Jag har sett "förhållningsregler" på debian-sidan -

> och gissar att det är det som gäller, men det kanske det inte är?

Debian is an open project. You can't force people in Debian to behave
a certain way, even with codes of conduct. Trolling is a fact of life,
sadly. So if we want a healthy debian sweden mailing list we have to
put up with a little "skit" now and then. You can of course have
certain email addresses banned, but that is a slow process because
Debian is a volunteer project and the lists are run by volunteers. I
should know the process on how to ban people from the mailing list but
I don't off the top of my head.

Regards,

Jeremiah