Re: ms-dos

2011/3/6 Bardia Zakeri <bardiazakeri@gmail.com>:
> okej  men kan man ha som riktiga dos m ed tals  yntes asså inte  orca  ? sommanhade förut medtalsyntesernaidos

Borde fungera om du använder terminalfönstren, dvs Ctr-Alt-F1 till
Ctr-Alt-F6.  Hur man får en extern talsyntesator att fungera
till ett konsolfönster vet jag inte, men det borde finnas en FAQ till
Linux som talar om hur man skall göra.

Vet att en synskadad kursare i Uppsala använde liunx och en extern
talstyntisator och en blindskriftskrivare kopplad till Linux.
Det fungerade tydligen bäst att använda datorer så för honom, men det
kan ju variera. Vi använde mest textbaserad programvara
då, som Emacs etc.