Inget svenskt tangentbord vid nyinstallation av Squeeze

Hej!

Av olika orsaker rensade jag min lilla laptop och installerade Squeeze "rent". Under installationen valde jag svenskt tangentbord, och det fungerade fint fram till omstart, men sedan har jag varken svenskt tangentbord i konsolen eller i X (LXDE).

/etc/console/boottime.kmap.gz pekar mot en svensk tangentbordslayout, och om jag startar "loadkeys" mot den filen blir det svenska tangenter i konsolen, men inte i X, ens efter att jag tagit ner och startat om gdm.

Tangentbordskonfigurationen i LXDE har inte tangentbordslayout-val, och min gamla Xmodmap-fil jag skrev till min eeepc fungerar inte under Lenny (se tidigare postning).

Har flera haft problem med detta med installationsprogrammet i Squeeze? Vad skall jag skriva om jag vill ha mina svenska tecken tillbaka?

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/