Re: Gnome första dag i veckan

Debian 6.0.

Tänkte inte på att det kan bero på språk. Vid installationen väljer jag
Stockholm, svenskt tangentbord och engelska. Då får jag en locale
en_US.UTF-8. Egentligen vill jag nog ha en en_SE.UTF-8 men den verkar
inte finnas. Är det svårt att generera en sådan locale? Beskrivning?

Jag har tittat på /usr/share/i18n/locales/sv_SE och det ser lite
knöligt ut men inte helt orimligt att dechiffrera.

Open Office har ju möjlighet att ställa om språk och datumformat etc
men det kanske inte kändes så viktigt (kanske med all rätt) i Gnome.

Anledningen till att jag väljer engelska är att det är effektivare
(fler träffar) att söka på felmeddelanden etc på nätet om dom är på
engelska.

/Janne