Re: Gnome första dag i veckan

On 2011-02-23 at  9:26, jan@lillahusetiskogen.se wrote:

> En följd av det är att söndag är första dag i veckan. I vår del av
> världen hyllar vi ISO 8601 och vill följdaktligen ha måndag som första
> dag. Vet någon om det går att ställa in i Gnome?

Det är egentligen inte specifikt för Gnome. Ställ in din locale för
systemet så att LC_TIME är någon variant av sv_SE så får du en vecka
som börjar med måndag även i gnome.

I min /etc/default/locale har jag - med samma resultat - helt enkelt:

LANG="sv_SE.UTF-8"

En snabb avsökning i gnome-menyn indikerar att du även borde kunna justera
språk grafiskt. Gå in i menyn System, Administration, Language Support och
ändra locale till svenska.

--
Fredrik Jonson