evuletion

Title: Message
hej! i detta fall är de i ubuntu mitt  problem gäller men evuletion är väl lika i debin? vad vet jag
men här är de 1a frågan hur fasen skrivs @ i linux? när jag slår alltgr och 2 som jag gör i windows  så säger min skärmläsare soom är orca i linux superskript 2. jag får just nu bara lyssna me öronen eftersom brltty finns o för mig fungerar bara i textläget. hur gör jag för att den ska fungera i den vanliga fönstermiljön? jag löste de me snabela f tillfellet att  kopiera de från google. sen när jag gjorde guiden för evolution  så allt gick bra men kunde inte ta emot mail. o fanns inget ställe jag kunde skriva mitt maillösenord bara ett ställe me pasword som var combox ruta där jag lät de var som de är kan någon hjälpa till? men  brltty har jag fått itextconsolle asså de som är typ som dosläge för längesen men i fönster läge ingen punkt o vill ha punktskriftstöd på bådeställerna och sen  hur får jag igång flite? som jag instalerade? o sen  vill få hjälp me att få en annan talsyntes än den som finns där seen  vill veta  liksom  så all hjälp blir bra. när de geller att komma igång me allt så kanske behövr hjälp via telefon när de geller detta  fast har ju klarat de mesta själv men  för att de ska gå snabbt o så + vill ha en talsyntes på mitt textläge med tack  har ubuntu 10.04    hoppas det går ändå att hjälpa mig me detta  i denna lista me