Re: NFS och symboliska länkar på servern

Hejhopp,

Prova kommandot: mount --bind /annan/katalog /exports/katalog

Det monterar /annan/katalog i /exports/katalog, resultatet blir ungefär
som en symlänk. Det borde kunna fungera över NFS, men jag har inte testat
och Anders Jacksons invändningar om säkerhet och prestanda vet jag inte
heller om de gäller. Prova!

Annars brukar jag göra som Anders säger, samla allt under /export som
exporteras över NFS, sedan göra lokala symlänkar på servern istället.

/Jens