Re: Ändringar i Xmodmap-stödet mellan lenny och squeeze?

Martin Ågren:

Är det kanske AMD64?

Nej, det är en 32-bitarsinstallation.

Annars vet jag inte... Kanske har tangentkoderna bytts av någon anledning? Testa att köra xev för att se vilka X-händelser som registreras. Stämmer det med din Xmodmap?

Det är antagligen något sådant som har hänt. Det är första gången jag råkar på det, så jag blev lite förvånad. Jag hittar inte någon dokumentation om det, heller, men jag har säkert inte letat på rätt ställe än.

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/