Re: Ändringar i Xmodmap-stödet mellan lenny och squeeze?

2011/1/6 Peter Krefting <peter@softwolves.pp.se>:
> Jag uppdaterade min lilla bärbara från Lenny till Squeeze och har stött på
> ett par problem. Det största är att min Xmodmap som jag använder för att
> mappa om tangentbordet inte fungerar som den ska längre. Bokstavstangenterna
> fungerar fint, men trycker jag t.ex på pil upp så tar Gnome en skärmbild,
> och trycker jag AltGr får jag upp en meny.

Är det kanske AMD64? Någon/några hade liknande problem på debian-user
[0,1] för bara några dagar sedan men jag vet inte om någon lösning dök
upp. (Inte på listan i alla fall, så vitt jag kan se.)

Annars vet jag inte... Kanske har tangentkoderna bytts av någon
anledning? Testa att köra xev för att se vilka X-händelser som
registreras. Stämmer det med din Xmodmap?

Martin

[0] http://lists.debian.org/debian-user/2010/12/msg01946.html
[1] http://lists.debian.org/debian-user/2011/01/msg00013.html