Ändringar i Xmodmap-stödet mellan lenny och squeeze?

Hej!

Jag uppdaterade min lilla bärbara från Lenny till Squeeze och har stött på ett par problem. Det största är att min Xmodmap som jag använder för att mappa om tangentbordet inte fungerar som den ska längre. Bokstavstangenterna fungerar fint, men trycker jag t.ex på pil upp så tar Gnome en skärmbild, och trycker jag AltGr får jag upp en meny.

Jag försökte hitta information om en ändring, men min google-fu verkar inte vara tillräckligt stark. Kan någon peka mig i rätt riktning?

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/