Re: bluetooth headset

mån 2011-01-03 klockan 23:11 +0100 skrev mattias:
> funkar sådant i linux debian
> får nämligen inte mitt sennheiser mm400 att funka
> hopparning gick fint

Använder blåtandsheadset av minst tre märken tillsammans med Ubuntu
Lucid och Meerkat. Tricket är att gå in på ljudinställningar (klicka på
högtalar-indikatorn) välj enhet att konfigurera i fliken hårdvara, och i
flikarna ingång och utgång välj headsetet. Så har det varit i alla
utgåvor sedan man gick över till Pulse-Audio. Det finns dock ett utbud
av lågnivå blåtandsprotokoll, förr var man tvungen att vara lite noga
med vilka som var implementerade i headsetet respektive dongeln - var
dock flera år sedan jag upplevde detta som ett problem.

Dock osäker på om Pulse-audio är standard i Debian och om Debian
använder samma indikator som Ubuntu i Gnome-gränssnittet.

/Anders W