Re: Hur gör jag i .htaccess

On 2010-12-02 23:31 +0100, Uncurbed wrote:
> Jag har kört fast på detta, jag har testat:
>
> <Directory /mappnamn>
> (Vet ej vad som ska vara här än)
> </Directory>
>
> Har testat lite olika allow deny & så vidare på ovanstående med det blir
> server error.

Det kan vara så att du har en AllowOverride i din centrala configfil som
inte tillåter att du ändrar sånt. För att du ska kunna sätta Allow/Deny i
en .htaccess behöver du AllowOverride Limit.

För att ändra det behöver du såklart rättigheter att ändra dessa
config-filer. Och har du det kan du lägga åtkomst-direktiven där
istället.

--
- Olof Johansson
-  www:          http://www.stdlib.se/