Fw: linux debian ! på usb och orca

----- Original Message ----- From: "Thomas Holmgren" <ompe1@telia.com>
To: "Bardia Zakeri" <bardiazakeri@gmail.com>
Sent: Wednesday, December 01, 2010 7:52 PM
Subject: Re: linux debian ! på usb och orca

Hej!

Jag har aldrig kör Debian/Ubuntu på USB-minne utan jag installerade Debian/Ubuntu från DVD till hårddisk..

OK.. Skriva i terminal:
apt-get install brltty orca
då det installar automatikt från internet eller DVD till hårddisk.

Brltty kör i terminal, kommando: brltty
Starta Orca i Gnome (som Windows),
gå till system -> inställningar -> hjälpmedel
slå på Ocra o sen starta om gnome..
men du behöver lite hjälp av seeande..

Om du vill ha autostart brltty till punktdisplay när du starta datorn.
nano /etc/default/brltty

Mvh Thomas...

----- Original Message ----- From: "Bardia Zakeri" <bardiazakeri@gmail.com>