Re: köpa dator med debian eller ubuntu?

tis 2010-11-30 klockan 19:20 +0100 skrev Sven Arvidsson:
> [...]

Köper man en dator med Ubuntu eller Debian förinstallerat slipper man
betala för en Windows-licens man inte använder.

Här är några förslag på leverantörer som levererar (eller tidigare har)
levererat datorer med Ubuntu förinstallerat:

http://ggsdata.se ,
http://compless.se, http://www.effbe.se
http://www.ferni.se, http://www.unode.se

Systemtech säljer en mini-PC för speciella tillämpningar:
http://www.systemtech.se/index.php?id=1585

Det finns även en svensk Debian-baserad hemma-server vars namn har
fallit ur mitt minne idag. Någon annan på listan kanske kan tipsa?

/Anders