SV: Re: installation (fwd)

Hej har en dator md 64 bitar en stationär . Me windows 7

-- originalmedd. --
Ämne: Re: installation (fwd)
Från: Martin Bagge / brother <martin@bagge.nu>
Datum: 2010.11.10 12.37

On Wed, 10 Nov 2010, bardiazakeri@gmail.com wrote:

> men det går inte att hitta hur man laddar ner.
> man måste helatiden trycka felar flera länkar och sånt.
> man kommer aldrig till där man kan ladda ner .
> och välja spara och så

vad har du för processortyp?
när du vet det så går du hit:
http://cdimage.debian.org/debian-cd/current/

klickar på motsvarande länk. jag skulle gissa på att det är i386 eller
amd64 som gäller för dig.

i nästa steg väljer du iso-cd eller iso-dvd, en dvd har lite fler paket
och är således en större mängd data att ladda ned.

i nästa steg ska du välja CD-1 eller DVD-i.
filnamnen har detta mönster:

debian-506-processortyp-CD-1.iso
debian-506-processortyp-DVD-1.iso

lycka till!