From: "Anders Jackson" <anders.jackson@gmail.com>
Sent: Wednesday, November 10, 2010 12:04 AM
To: <bardiazakeri@gmail.com>
Cc: "Martin Bagge / brother" <martin@bagge.nu>; <debian-user-swedish@lists.debian.org>
Subject: Re: installation (fwd)

Har heller inte några erfarenheter av röstuppläsning av skärminformation.

Men senast jag kollade, så hade Debian stöd för uppläsningshårdvara
från start, via textgränssnittet.

Men det står i installationsanvisningarna för Debian hur man skall
göra.  Man bör nog ha en full installations-CD.  Den går att föra över
till USB-sticka så att maskinen kan boota och installera från den.

Men det var så länge sedan jag installerade Debian, så jag vet inte
säkert hur man gör.

Men installatinsanvisningarna som Martin hänvisade till bör ge
tillräckligt med information.  Men om det inte fungerar, så hör av dig
igen.  Och fungerar det så gör det inte heller något om du talar om
hur du gjorde :)

/Jackson
PS:
denbian@conference.jabber.se (dvs anslut till rummet med
Jabber-klient) brukar det finnas några att fråga.
DS: