Re: Hård låsning av ThinkPad T510 med Debian Squeeze

2010/8/22  <pow@pow.nu>:
> ----- Ursprungsmeddelande -----

> Det kan vara så att X inte fungerar som det skall, men att övriga systemet
> fungerar. Jag har haft den problematiken tidigare. Prova att köra
> 'slay da' (om ditt användarnamn är da) när du loggat in, eventuellt också
> att starta om xdm (eller gdm), kanske du inte behöver starta om datorn.
>
> Då jag hade detta problemet startade jag om X (via ssh) och var sur över
> linux dåliga stabilitet. Efter några uppdateringar av X så har problemet
> försvunnit och jag är glad igen :)

Vad jag har upplevt som ett stort problem med Debian genom åren är
just stabiliteten på x-servern och/eller GUI. De problem som beskrivs
här nu har jag råkat ut för gång på gång under flera versioner av
debian, inklusive problem med x-servern och/eller GUI under
installationsprocessen.

/HÖ