Re: Hård låsning av ThinkPad T510 med Debian Squeeze

----- Ursprungsmeddelande -----

> Fick en krash igen och mycket riktigt gick det att logga in och köra en
> reboot via ssh :)

Det kan vara så att X inte fungerar som det skall, men att övriga systemet fungerar. Jag har haft den problematiken tidigare. Prova att köra
'slay da' (om ditt användarnamn är da) när du loggat in, eventuellt också att starta om xdm (eller gdm), kanske du inte behöver starta om datorn.

Då jag hade detta problemet startade jag om X (via ssh) och var sur över linux dåliga stabilitet. Efter några uppdateringar av X så har problemet försvunnit och jag är glad igen :)