libthai

Hej!

Jag försökte rensa systemet och få bort allt som är helt onödigt.
Men när jag kom till libthai0 och libthai-data fanns det ingen möjlighet
att bli av med de utan att hela systemet skulle avinstalleras.
Hur kommer det sig att allt verkar vara beroende till just sådant,
alltså program och bibliotek som finns med i Debian?
Särskilt med hänsyn till uppkomna säkerhetsproblem.
Är jag bara inte medveten om att thai är grundläggande för Debian eller
vad missar jag?

Hälsningar, Holger