AR242x / Acer Asprice 5100 fungerar med lenny

Hej!

Skulle bara säga (ifall någon till söker, jag hittade inte något direkt) att AR2425 / AR5007EG (lspci säger "AR242x") verkar fungera bra med mitt nyinstallerade debian lenny (amd64) på en Acer Aspire 5100. ath5k med defaultkärnan 2.6.26-2 fungerar inte (installerar, men hittar inga nät), men om man följer instruktionerna på http://wiki.debian.org/DebianAcerOne#madwifinon-freedriver och installerar madwifi via module-assistant, och sen kör "modprobe ath_pci" går det bra :-)

Tack Debian-projektet för ett solitt operativsystem!
Ska snart börja installera lenny på några servrar också ...

English version: Just telling (in case someone searches for it, I found nothing directly) that the AR2425 / AR5007EG (lspci säger "AR242x") seems to work fine with my recently installed debian lenny (amd64) on a Acer Aspire 5100. ath5k with default kernel 2.6.26-2 does not work (installs OK, but detects no networks), but by installing madwifi following instructions on http://wiki.debian.org/DebianAcerOne#madwifinon-freedriver an then issues "modprobe ath_pci" it seems to work :-)

/Per Eric
--
^): Per Eric Rosén http://rosnix.net/~per/
/   per@rosnix.net GPG 7A7A BD68 ADC0 01E1 F560 79FD 33D1 1EC3 1EBB 7311