Re: Jag är ny här

Jag har väl egentligen inget att tillföra diskussionen men kan inte
låta bli...

Konsolapplikationer i C! Japp! Det är det enda jag står ut med att
skriva. Lite assembler kan också vara kul ibland. Man blir skadad i
embeddedvärlden :o)

Listningen på TIOBE var intressant. Kul att ett snart fyrtio (1972) år
gammalt språk ligger tvåa på listan. Forth kommer på femtionde plats.
Inte illa för ett så pass (i mångas ögon) obskyrt språk.

Min gissning är att om tio år har Java dalat men C kommer att ligga
kvar bland topp tre.

Och en liten länk:
http://www.eetimes.eu/showArticle.jhtml?articleID=218900394&cid=NL_eeteu

/Janne

--
You deserve a better life, dump Windows!