Re: Strul med uppdateringar

Pelle Nilsson wrote:
> Hur löser jag detta problem på bättre sätt?

Ett svar är att den som kör testing får man räkna med paket-beroende
meckande, speciellt om man har flera paketkällor.

Men men. Det kanske skulle fungera bättre om du även lade till
stable-källorna, samt satte upp apt-pinning att prioritera stable.

http://wiki.debian.org/AptPinning

Sedan är frågan hur din uppdateringsstategi ser ut. Gör du en allmän
uppgradering på alla paket bara "därför att", eller för att få in en
specifik programversion/mediacodec/etc?

Uppdaterar du specifika program tror jag pinning-metoden kommer fungera bra,
gör du en allmän uppdatering (upgrade eller dist-upgrade) skulle du kanske
tjäna på att tillfälligt plocka bort multimedia-källan.

Mvh,
 Stefan