Strul med uppdateringar

Hej!

Jag använder Debian amd64 testing-utgåvan, plus debian-multimedia, så
min /etc/apt/sources.list ser ut så här:

deb ftp://ftp.se.debian.org/debian/ testing main contrib non-free
deb-src ftp://ftp.se.debian.org/debian/ testing main contrib non-free
deb http://ftp.acc.umu.se/mirror/debian-multimedia testing main

Jag använder aptitude för att uppdatera. Sedan ett par år så får jag så
gott som alltid problem vid uppdateringarna. När jag trycker shift-u för
att markera alla uppdaterbara paket för uppdatering så får jag alltid
ett antal paket som "broken".

Jag vet att jag kan trycka på e för att få fram förslag på lösningar,
men även om jag går igenom de 70 första förslagen så innebär alla dessa
förslag att paket som jag behöver ska tas bort. Särskilt ofta gäller
detta Nvidias binära drivrutin och vissa paket från debian-multimedia,
men även "helt vanliga" paket kan drabbas, denna gång exempelvis kicker
(KDEs panel).

Så jag tvingas att manuellt nysta upp en stor härva av beroenden, tills
jag till slut hittar en acceptabel lösning. Vid det laget brukar jag ha
fått sätta ett par dussin paket på keep/behåll. Detta kan ta allt mellan
5 och 15 minuter, vilket gör att jag uppdaterar rätt sällan. Hur löser
jag detta problem på bättre sätt?

/Pelle