Postgresql i Lenny

Bästa debianer!

Jag har nu under kvällen byggt ett mindre Lenny-system där Postgresql-8.3
skall komma till nytta. Emellertid har jag förnött goda två timmar till att finna
skälet till att postgresql inte kommer i gång efter installationen.

Nu har jag uppdagat att ett kommando liknande

       pg_createcluster --start 8.3 main

aldrig kom till utförande vid uppackningen av paketet postgresql-8.3.
Detta utelämnande vill jag påstå inte inträffade under Sarge eller Etch.
Har någon av Er upplysningar att färtälja i denna sak? Flertalet är
nog förblindat av MySQL, men jag ville höra mig för. Jag har inte
försport något nyttigt i saken med hjälp av fri textsökning.

Hälsning

Mats E A

Låna pengar utan säkerhet.
Sök och jämför lån hos Kelkoo.