Trilskande uml-gäst i Etch

Hej!

Har någon av Er alla uppdagat att UML (user-mode-linux)
lätt störtar under Etch? Jag har sedan drygt halvtannat år
en uml-gäst som har varit stabiliteten själv och till och med
har överlevt olyckan att värdsystemets filsystem orsakede
en nedstängning. Denna min uml-gäst har hand om officiella
nätsidor och flera subversion-lager, så jag vill inte äventyra
dess tillvaro.

Ett flertal försök den senaste tiden ger vid handen att uml-gäster
störtar så fort jag gör en scp-överföring av en nämnvärt stor fil
in till den virtuella maskinen. Detta sker alltid under Etch. Vid
motsvarande försök inom Lenny går allt vägen! Dessutom har
jag ju utfört vida större överföringar till och från min gamla uml-gäst.

Min tanke nu är att nyttja uml-gäster till att vara mottagare av
löpande säkerhetskopior av värdsystemets viktigaste inställningar
och driftdata, så gästen måste kunna handskas med stora filöverföringar.
Han får aldrig -- säger aldrig -- störta.

Hälsning

Mats E A

Låna pengar utan säkerhet.
Sök och jämför lån hos Kelkoo.