Re: Långsamt vid Reverse SSH

2009/9/9 Peter Carlsson <maillist.peter@home.se>:
> Är det extra mycket trafik som ska skyfflas vid en Reverse SSH och finns
> det något enkelt sätt att snabba upp det? Kan det ha med DNS-uppslagning
> att göra eftersom jag endast använder IP-nummer?

Nej, det har med svarstiderna att göra. Det är långa svarstider med
mobilt bredband vilket gör att SSH känns riktigt segt. Man märker det
även i en "vanlig" SSH session över mobilt bredband.

Testa att dra en ping mot www.sunet.se från dina föräldrars dator och
sen en från din egen dator så förstår du vad jag menar.

/Johan