Re: SCP med Net::SSH::Perk

On 7/24/09 10:32 PM, Martin Bagge / brother wrote:
Inte precis Debian men jag provar de fiskeplatser som finns.

Jag har ett perlscript som flyttar filer mellan burkar och allt lirar fint, problemet är att det inte lirar när jag vill köra det på en annan burk. CPAN-modulen jag använder är inte så flyttbar som man kunde önska och allt pekar mot att Net::SSH::Perl är den modul man ska nyttja för att få till flyttbarheten. Så nu sitter jag med att jag troligen ska skriva om scp-delen eftersom allt annat lirar. SCP i Net::SSH::Perl är rätt klöddigt för att uttrycka sig milt. Man får läsa byte för byte "manuellt" osv. Risken att jag gör fel är rätt överhängande känns det som. Men jag kan väl inte vara den enda som gör detta? Att googla på det hela är minst sagt besvärligt eftersom CPAN speglas så friskt men jag vadar genom sökresultaten i min jakt på en klippt och skuren implementation.

vill typ göra följande
my $ssh = Net::SSH::Perl-new($host);
$ssh->login($user, $password);
$ssh->scp_put("fil.ext");
sleep 10;
$ssh->scp_get("fil2.ext");

men man måste som sagt mecka på rätt bra för det där...
libnet-scp-perl är en annan Perl-modul (i Debian) som du skulle kunna använda dig av.