SV: Kommentar: fdisk

Har denna lista överhuvudtaget moderatorer?'
Om så kan dom ju överväga att sätta en viss johan S på moderation

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Tore Ericsson [mailto:tore.ericsson@telia.com]
Skickat: den 22 juli 2009 21:48
Till: debian-user-swedish@lists.debian.org
Ämne: Kommentar: fdisk

Att fundera på, ni debianvänner:

Vad som är "off-topic" bestämmer du själv - för dig själv
En moderator kan aldrig filtrera "off-topics" så att det passar alla Om
du vill kan du reta upp dig eller ignorera "off-topics"
Om du retar upp dig behöver du inte spy detta över hela världen
Personligen använder jag DEL-knappen för sådant som jag inte vill se
mera Någons småprat med Mattias tycker jag är mycket bättre än en död
lista Tillräckligt okunniga debianvänner kan lära en del av sådant
småprat
Kommandot fdisk ingår i Debian (oundvikligen, tror jag)
Jag kan inte gå i god för att fdisk finns i alla Linux-distributioner Är
det inte svårt att verkligen säkert veta vad som är Debian-specifika
ämnen? Ska inte en debianlista kunna beröra allt som förekommer i
Debian? Förutsätter mig ha rätt att vara med i listan trots att jag
använder Ubuntu
Debians kompletthet betyder nästan "Debian = Linux" (fel, men i alla
fall)

Jag tycker att Mattias (och övriga) bör totalt ignorera herr Segernäs
tills
han lugnat ned sig och återfunnit DEL-knappen.

Tore

P.S. Topp-postat med avsikt. Jag vet att det retar en del. Har själv
försökt
bryta denna (o)vana hos kollegor men misslyckats och fått lov att
acceptera.
Så vi blir tvungna att träna på att överse med de(t) avvikande.