Re: Instalera servers

Den 24 juni 2009 09.06 skrev Martin Bagge / brother <martin@bagge.nu>:

> nyckelordet är tasksel.
> http://wiki.debian.org/tasksel

Asch, var inne på Wiki'n, men sökte tydligen på fel sak. :)

Tackar!

> (jag rekomenderar alltid att man inte väljer något av alternativen och sen installerar de saker man vill ha manuellt men det är ju smaksaker det där och kanske inte helt vettigt för "nybörjare").

Helt sant! Har man som jag, inte den allra nyaste, snabbaste och "dyraste" datorn. Så är det ju en hel del som installeras då, som sen kanske ligger och tar kraft från det lilla man har.

Har innan kört div olika xBuntu distar. Men efter jag installerat Debian så känns den nästan som den där "nyaste, snabbaste och "dyraste"" datorn. Kör nu Debian med LXDE. Och nu ÄR den som den "nyaste, snabbaste och "dyraste"" datorn.. ;).

--
/Rolf
Yogi Berra  - "I never said most of the things I said."