Re: Uppdatera till Grub 2

Hej!

Jag läste den här länken i morse: https://wiki.ubuntu.com/KernelTeam/Grub2Testing . Visserligen för Ubuntu men principen borde vara den samma som du beskriver.

> [snip]

> Du borde kunna installera gurb 2 och ladda in den via Grub 1, så somjag nyss beskrivit. I dokumentationen kallas det för Chain Loading, omjag minns rätt.

> Inte som jag ser på det. Vill du kan du ha både Grub 1 och 2installerat samtidigt; så har jag det hemma, eftersom jag inte blev sånöjd med G2. Missnöjdheten har att göra med det automatiska scriptsom är till Grub 2, eller som debian har. Det var ett tag sedan jaghöll på med det där, så jag minns inte detaljerna.

I länken som jag tipsade om fanns det beskrivet hur man gör om man, efter att ha testat att det funkar, vill ersätta grub-legacy med grub2.

Mvh Peter