Uppdatera till Grub 2

Hej!

Undrar bara om någon här kör Lenny med Grub 2 och kan dela med sig
av sina erfarenheter?

Jag har en HTPC med Lenny installerat med / på en vanlig ext3 och
övriga partitioner under LVM.

Nu skulle jag vilja installera Mythbuntu 9.04 och för att slippa
massa ompartitionering och kunna behålla Lenny så skulle jag under
LVM vilja skapa en partition för Mythbuntu.

För att kunna boota Mythbuntu från LVM så behöver jag Grub 2 som
vad jag förstått har stöd för boot från LVM.

Förutom den vanliga försiktigheten (backup osv) är det nåt jag
behöver tänka på?

Mvh Peter