Re: Får inte mitt ljudkort att fungera i Lenny

Den den 9 maj 2009 05:46 skrev Martin Burman <martin@default.nu>:

> Kolla i BIOS ("setup:en") ifall ljudkortet är enablat. Det brukar hittas
> under Itegrated Peripherals.

AC97 Audio                   Auto

> Ibland kan det hjälpa att ändra saker som irq triggered by edge/level
> men jag har aldrig tagit reda på vad skillnaderna betyder.
>
> Om man har tur kan man ibland få igång saker genom att köra "modprobe
> <modulnamn>" men då måste man veta vilket ljudchip man har så man kan
> välja rätt modul.
>

> Vad har du för moderkort? Modellbeteckning med mera.

Enligt AIDA16 så är det:

Motherboard ID:               03/16/2001-i815-627-6A69RFGDC-00
Motherboard Name:          FIC FS15

Integrated Devise:            Audio

AC'97   (AMD):                Not Present
AC'97   (Intel):                 Not Present
AC'97   (SiS):                  Not Present
AC'97   (VIA):                  Not Present

--
/Rolf