Re: Får inte mitt ljudkort att fungera i Lenny

On 2009-05-09 at  1:44, rolfewise@gmail.com wrote:

> Får inte mitt ljudkort som sitter på moderkortet att fungera. Kan det
> var så enkelt att ljudkortet är trasigt?

Vad är det är för ljudkort? Är det integrerat på moderkortet? Vad heter
moderkortet i så fall?

Du har gjort det uppenbara väl? Sökt på nätet och kollat om det finns
drivrutiner och om den finns några vanliga problem med kortet. Om det
är integrerat, sök på moderkortets modellnamn också.

Det kan vara trasigt förstås. Men det kan också vara någon irq-krock,
fel bios-inställningar eller något annat obskyrt.

--
Fredrik Jonson