Seagate tape station.

Hej
Jag har en seagate bandstation som fungerar perfekt i ubuntu och jag körde den även i etch (4:an alltså, i386). I lenny så fungerar det inte alls. Jag använder debian 5.01 amd64.

mt -f /dev/st0 rewind - fungerar perfekt i ubuntu.
mt -f /dev/ht0 rewind - tvärstopp i debian och efter väldigt lång tid kommer:
BUG: soft lockup - CPU#1 stuck for 61s

Även tangentbordet hänger sig och jag hade ingen möjlighet att ssha mig in en annan väg och starta om så det blev resetknappen. Inte så kul eftersom jag efter det helst installerar om alltihop.

/Mats