Re: Gruppmailsystem

On 2009-04-21 at 19:59, helgi@helgason.nu wrote:

> På det företag jag arbetar för behöver vi ibland skicka ett meddelande
> till  ett stort antal kunder i taget. Vårt konto tillåter massutskick
> på max 300 mail i taget har jag för mig.

Jag hade tittat på mailman, en vanlig epostlisthanterare. Installera
den lokalt och leverera via en epostserver på localhost vidare genom
din leverantörs smarthost. Då kan du ställa in MTAn på din lokala
burk att leverera precis så många mail åt gången som du får, och
samtidigt få en mycket vettig bounce-hantering av din epostlista.

Mailman hittar du på http://list.org/ och finns naturligtvis i debian.

--
Fredrik Jonson