Re: Flytta hela systemet till annan disk?

Kopiera över rubbet, men inte /dev, /proc och /sys, till den andra
disken. Se till att behålla ägare och rättigheter på mappar och filer.
Gör nya /dev, /proc och /sys med rätt ägare och rättigheter.
Ändra i /etc/fstab och /boot/grub/menu.lst.
Installera om Grub så den pekar mot den nya diskens /boot

 Starting the Grub shell
 # grub
 Installing Grub in the MBR
 grub> root (hd0,0) (specify where your /boot partition resides)
 grub> setup (hd0) (install Grub in the MBR)
 grub> quit

Starta om!

mvh
Magnus Berg

P.S. Jag brukar göra ett sådan här kopieringsförfarande då och då för
att defragmentera min systemhårddisk. D.S.