Flytta hela systemet till annan disk?

Hej.

Tack för era tips ang.  hur man aktiverar userdir modulen i Apache2.
Fungerade klockrent.

Nu har jag ett mycket värre problem. Min systemdisk verkar bli mer å mer
instabil, får köra fsck några ggr varje vecka å rätta till fel. Knappast
normalt? Datorn har ju aldrig bootats om felaktigt.
Så nu vill jag flytta över hela systemdisken från en vanlig ATA disk
till en SATA disk. Jag har tillgång till tex TrueImage så jag kan göra
kopia på allt men bör stöta på problem med tex Grub och vilken disk osv
den skall boota på?
Vad är det bästa å enklaste sättet för att flytta över hela systemet
till en annan disk?

Hjälp uppskattas.

//Kensy