Re: Tips på remote access utöver ssh

On Mon, Jan 19, 2009 at 03:42:16PM +0100, Kim Christensen wrote:
> maillist.peter@home.se wrote:

Hej!

> Vad är det som har hänt?

Nu är julen över och datorn är omstartad. Jag kunde inte se något i
loggarna som visade vad som orsakade problemet, men jag tror att det
var open-sasc-ng som brakade ihop och drog med sig resten av systemet
till slut.

> Jag antar att detta inte är en möjlighet eftersom du vill in via SSH,
> men det skadar ju inte att fråga:
>
> Borde den inte ha en X-session eller TTY igång om du använder den som
> HTPC? Koppla in ett USB-tangentbord och testa Ctrl+Alt+Backspace för att
> påtvinga en omstart av X.

Problemet var vid tillfället att jag inte hade fysisk åtkomst av datorn.

OK

Tack för svaret.

/Peter