Pekskärm + Debian

Halloj,

jag har idag en LG SF1730 pekskärm hemma i vardagsrummet som mediacenter. Skulle vilja byta ut den mot någon bättre pekskärm. Dels med bättre pekfunktioner och stöd i Linux kanske men även med bättre skärpa/färger för min börjar bli lite trött.

Är det alltid evtouch-drivern som gäller? Tycker den är lite rå och lite dåligt med inställningsmöjligheter plus att kalibrering aldrig fungerar så jag har lite offset här och där.

Någon som har några förslag?

/J