Re: OT: PLA på olika faser

On Wednesday 07 January 2009 20:39:13 Jon Ingason wrote:

> Jag har sökt vidare. Enligt ett papper från InTellon som producerar de
> kretsar som används i flesta PLA så skall det fungera. Se följande länk:
>
> http://www.jdhunt.com/homeplug/aug07/PLC_Cross-phase_Coupling.pdf

OK, bara du har faserna dragna i samma VP-rör nånstans i installationen så
skall signalen vandra över med induktion. Låter vettigt.

> På ZyXEL hemsida (UK) hittade jag under FAQ svar som säger att det bör
> fungera.

Fast den handlade väl om när man har flera avsäkringar på en och samma fas, det
är ju tom explicit (med *) att det inte skall funka mellan faser

/Anders

--
Anders Nilsson <anders@angsro14.se>
Ängsrovägen 14, SE-218 31 Bunkeflostrand Sweden