Re: OT: PLA på olika faser

Hallå
On Wed, 07 Jan 2009 20:39:13 +0100
Jon Ingason <jon.ingason@telia.com> wrote:
> Jag har sökt vidare. Enligt ett papper från InTellon som producerar
> de kretsar som används i flesta PLA så skall det fungera. Se följande
> länk:
>
> http://www.jdhunt.com/homeplug/aug07/PLC_Cross-phase_Coupling.pdf
Finns det någon färdig produkt att köpa?
Det är ju lite bökigt då det är höga frekvenser inblandade.

>På ZyXEL hemsida (UK) hittade jag under FAQ svar som säger att det bör
>fungera.
Njä det gör det väl inte riktigt.

>      (*) Multiple electrical phases are only normally found in
> industrial installations. In virtually all homes there is only a
> single phase, so even if you have separately fused mains circuits in
> your house (e.g. upstairs and downstairs "ring main") PowerLine
> HomePlug will work. Some apartment and office blocks will have
> multiple phases to the building, but all self contained units will
> still only have a single phase to them.
Men det stämmer väl bara i USA att man har enfassystem. Det kanske
är bättre om man skall koppla in datamaskinen, men å andra sidan måste
man ha gas både till varmvattenberedarem, spisen och allt som kräver
lite effekt.

--
Mvh Anders Lagerås