Re: OT: PLA på olika faser

On Wednesday 07 January 2009 18:06:57 Jon Ingason wrote:
> Hej,
>
> Köpte ett par ZyXEL PTA-400 v2 före julen. Hade tänkt att använda dem
> för att slippa dra sladd mellan nedre och övre våningen i villan.
> Problemet är bara att uttagen som jag vill använda är på olika faser.
> Jag har sökt på internet, men jag hittar ingen lösning på detta. Det
> nämns på några ställen att man kan brygga mellan faser, men inte hur.

Har ingen egen erfarenhet av nämnda pryttlar, men bryggning mellan två faser
innebär väl i princip två burkar med sladd emellan (i princip alltså). Men om
faserna nu finns såpass nära varandra kan man väl lika gärna sätta burkarna på
samma fas från början?

Andra (ev. hembyggda) sätt att brygga högfrekvent signal mellan två faser kan
jag nog fundera ihop på en liten stund men jag skulle tänka efter minst tre
gånger till innan jag börjar koppla ihop faser genom hembyggda filter.

/Anders

--
Anders Nilsson <anders@angsro14.se>
Ängsrovägen 14, SE-218 31 Bunkeflostrand Sweden