Konfigurering av epostserver

Hej!

Håller på att sätta upp en ny server och tänkte använda Postfix
i stället för Exim4 då jag hört att Postfix skulle vara enklare
att konfigurera.

Nu, flera timmar senare, så är jag inte helt övertygad om att
jag håller med :(

Jag följde till att börja med följande instruktioner:
http://www.debianadmin.com/debian-mail-server-setup-with-postfix-dovecot-sasl-squirrel-mail.html

Har även Googlat runt för att hitta ytterligare tips.

Vad jag fått att funka är att skicka och ta emot epost lokalt,
men det är så fort jag försöker skicka till en SMTP-server hos
min ISP (Bredbandsbolaget) som jag inte får till det.

Jag lyckas inte få den att göra om mitt (påhittade) lokala
domännamn till ett som SMTP-servern gillar.

Om någon har en fungerande konfiguration liknande den i länken
ovan så skulle jag gärna vilja kika på den.

Bifogar gärna mer detaljer om någon vill hjälpa mig.

Mvh Peter