Re: Är min dator kass

On Thursday 18 September 2008 18.57.03 Magnus Berg wrote:
> Hej!
>
> Hur stabilt är Sid på AMD64-platformen jämfört med på x86?
>
> Orsaken till att jag frågar är att den AMD64 dator jag köpte i januari
> hänger sig - eller mer exakt, skärmen går ner i viloläge och går inte
> att väcka - titt som tätt. Ibland går datorn några timmar, ibland bara
> några minuter, innan skärmen blir svart. Min tidigare x86 var det aldrig
> några sådana här regelbundna hängningar med. På x86:an kunde något
> enstaka program hänga sig någon enstaka gång. Men på AMD64:an kräver
> datorn omstart titt som tätt.

> [...]

Precis som tidigare skribent tror jag mer på hårdvaruproblem än debian. Jag
har kört sid AMD64 i ett eller två år på min huvudsakliga hemmaburk som
består av diverse HPD från olika generationer. Har inte haft några
stabilitetsproblem på den.

/Anders

--
Anders Nilsson <anders@angsro14.se>
Ängsrovägen 14, SE-218 32 Bunkeflostrand Sweden