Re: Är min dator kass

> Orsaken till att jag frågar är att den AMD64 dator jag köpte i januari
> hänger sig - eller mer exakt, skärmen går ner i viloläge och går inte att
> väcka - titt som tätt. Ibland går datorn några timmar, ibland bara några
> minuter, innan skärmen blir svart.

Frågan är om det inte kan vara så att ditt grafikkort har något
fabriksfel och blir överhettad eller något sådant, om du har möjlighet
så prova med ett annat grafikkort.

Alternativt om du har mycket hårddiskar och annan hårdvara som gör att
ditt nätaggregat blir överbelastat och helt enkelt inte orkar driva
alla komponenter. Denna symptom hade jag på en av mina dell burkar som
hade lite för mycket hårddiskar för nätaggets bästa. :-)

Berätta gärna lite mer exakt vad du har för hårdvara i datorn. Tvivlar
på att Sid skulle vara problemet.

/Johan