Är min dator kass

Hej!

Hur stabilt är Sid på AMD64-platformen jämfört med på x86?

Orsaken till att jag frågar är att den AMD64 dator jag köpte i januari hänger sig - eller mer exakt, skärmen går ner i viloläge och går inte att väcka - titt som tätt. Ibland går datorn några timmar, ibland bara några minuter, innan skärmen blir svart. Min tidigare x86 var det aldrig några sådana här regelbundna hängningar med. På x86:an kunde något enstaka program hänga sig någon enstaka gång. Men på AMD64:an kräver datorn omstart titt som tätt.

Eftersom Debian är det system jag använder till vardags så har jag inga erfarenheter av hur stabil datorn är med Windows. Därför undrar jag om ni andra också har bittra erfarenheter av regelbundet hängande Debian Sid AMD64. Eller om det är min hårdvara som är skit. Nu börjar jag få nog men vet inte var felet sitter med så stor säkerhet att jag känner att jag kan reklamera till Komplett.se där jag köpte burken. Därför är jag mycket tacksam för synpunkter.

mvh
Magnus Berg